EXAI

ת. בת ה- 9.5, הגיעה אלי לטיפול לאחר שהוריה חשו כי קיים קושי שאינם יכולים למקד ולהצביע עליו.

ת. תלמידה מצטיינת, תפקודה החברתי טוב מאוד, "ילדה טובה", רגועה ומעט ביישנית.

בבית הספר, במבחנים, בא לידי ביטוי ביצוע לא אחיד, לעיתים הצלחה ולעיתים ביצוע נמוך.

לעיתים מגלה קשיים בניסוח תשובות ומשפטים ועוד תופעות שאינן מתגלות בעקביות.

בבית ספר הצוות לא הבין את דאגתם של ההורים, מבחינתם הילדה מתפקדת נהדר.


בבדיקה שערכתי, גיליתי כי לת. קיימת רגישות שמיעתית גבוהה.

הרעש בכיתה מאוד מפריע לה להתרכז ולעבוד ורעש בכלל, מפריע לה.

בנוסף, קיימת רגישות וסטיבולרית, המשפיעה על העתקה מהלוח, ישיבה, יציבה, התכופפות קדימה.

ת. אף התלוננה כי מדי פעם, אינה רואה טוב.


בניתי לת. תוכנית טיפולית  על פיה עליה לבצע תרגילי תנועה שונים מדי יום.

ת. והוריה נרתמו למשימה ולאחר מספר שבועות של תרגול, רואים שיפור משמעותי בלמידה בביה"ס והפחתת הרגישויות.


בנוסף, בהמלצתי, ההורים פנו:

1. לבדיקת ראיה אצל אופטימטריסט מומחה- יונתן שפירא בפרדס חנה.

2. רכיבה טיפולית, שמאוד מומלצת ולה השפעה נהדרת על חיזוק מערכת הקשב השמיעתי והמערכת הויסטיבולרית .

3. טיפול בקשב השמיעתי בשיטת טומטיס (הקשבה לצלילים מסוימים בעוצמה הולכת ועולה לפרק זמן הולך ועולה, המפחיתה את הרגישות השמיעתית).


טיפול ממוקד ומשולב בויסות התחושתי של המערכות – ראיה, שמיעה ווסטיבולרית,

הפחיתה את רגישותה של ת. לגירויים שמיעתיים ותנועתיים ותפקודיה השונים הפכו יעילים יותר.