ת. בת ה- 9.5, הגיעה אלי לטיפול, לאחר שהוריה חשו כי קיים קושי שאינם יכולים למקד ולהצביע עליו.

ת. תלמידה מצטיינת, תפקודה החברתי טוב מאוד, "ילדה טובה", רגועה ומעט ביישנית. בבית הספר ,במבחנים, בא לידי ביטוי ביצוע לא אחיד, לעיתים הצלחה ולעיתים ביצוע נמוך.

לעיתים מגלה קשיים בניסוח תשובות ומשפטים ועוד תופעות שאינן מתגלות בעקביות. 

בבית ספר הצוות לא הבין את דאגתם של ההורים, מבחינתם הילדה מתפקדת נהדר. 


אני אמא לילד בן 9.


כשהתחיל בני את לימודיו בכתה א' התגלו קשיים בתפקודיו הלימודיים.

פניתי לאלישבע לעזרה כדי שבני יוכל להשתלב במסגרת הלימודית כשאר התלמידים. בעשותי צעד זה, לא העליתי על דעתי אילו תוצאות יהיו לעזרה זו.

התפקודים הלימודיים של בני עלו פלאים וזאת בזכות הקשר שנוצר בין אלישבע לבני.


בזכות ההרגשה הטובה שהיא נותנת לו, הילד אוהב מאוד את המפגשים איתה ומחכה להם. ממליצה בחום גם כמורה מסייעת וגם כאוזן קשבת לילדכם.


אמא של ק.


ד' בת 7, תלמידת כיתה א' מזה חצי שנה. המורה המליצה לפנות בדחיפות לעזרה.

למורה ולהורים ניראה כי קיים איזה שהוא מחסום המונע מהילדה להבין מידע, הוראות, חוקי משחקים, ניראה להם שהיא לא שומעת נאטמת ונמנעת מלפעול.

ד' אובחנה כסובלת מהפרעת קשב קשה. בכיתה אינה מבינה את הנעשה ואינה מסוגלת לבצע משימות באופן עצמאי.

בבדיקה שערכתי התגלתה רגישות גבוהה בקשב השמיעתי שהביאה לסגירת הקשב וניתוק מהנעשה סביבה. עוד ראיתי חוסר תאום תנועתי בין צד ימין לצד שמאל של הגוף שגרם לסרבול תנועתי ופחד מתנועה.

העבודה איתה כללה תרגול וסטיבולרי, תרגילי קורדינציה, עיסויים, תמציות פרחי באך, פסיכודרמה ודמיון מודרך, טיפול בקשב השמיעתי ועוד.

כיום ד' מתפקדת באופן נורמטיבי בכיתה, מתנועעת בביטחון ובחן ואף אוהבת תחום זה.

לדברי הוריה: "לולא הגיעה לטיפול, הייתה עוברת ללמוד במסגרת חינוך מיוחד". 

ג. בוגר כיתה א', הגיע אלי בתחילת חופשת הקיץ כשעדיין לא רכש את הקריאה. פגשתי ילד נבון מאוד, מוכשר ויצירתי. הוא שלט בכל יסודות הקריאה אך עדיין לא קרא קריאה משמעותית.

בנוסף, ביה"ס המליץ לפנות לברור נירולוגי מאחר והתקשה לשבת בכיתה והתנועע כל העת.

לאחר אבחון, הפניתי אותו לבדיקת מיקוד ראיה. התברר שיש לו הפרעה במיקוד ועליו להרכיב משקפיים. מהר מאוד החל לקרוא קריאה משמעותית והאי שקט שבא לידי ביטוי בכיתה, נעלם.

 

הגענו לאלישבע בעקבות המלצה חמה של אשת מקצוע.

הגענו עם ילד בן 11 עם הפרעת קשב וריכוז ולקות למידה. למרות שהילד קיבל קונצרטה ולמרות שקיבל שעות שילוב בבית הספר, לא ראיתי התקדמות משמעותית בתחום הלימודי ובתחום ההתארגנות וההתנהלות בבית.

מכיוון שמדובר בילד גדול, אמרתי לו שאנחנו הולכים לאלישבע כדי "לאמן את המוח" ובכדי שיהיה לו קל יותר בבית הספר. 

תוך זמן קצר מאוד של תרגילים, התוצאות לא אחרו להגיע: בכיתה ההתנהלות השתנתה לטובה, הפסקנו את שעות השילוב, הכתב (שבעבר היה בלתי קריא) הפך להיות קריא, הדימוי העצמי והביטחון העצמי השתפרו מאוד, מילד סגור ומופנם הפך להיות ילד שמח, פתוח ומקובל בחברה.

מבחינתנו, אלישבע היא כמו "המלאך השומר" שעם המון סבלנות וידע מקצועי בהרבה מאוד תחומים קידמה את הבן שלנו יותר משציפינו. 

בתודה רבה על הכל

ר.ס